19 września 2016 r.
Krzysztof Droba mówi na temat organizacji (od połowy lat 70-tych do 1989 roku) festiwali muzyki współczesnej w Stalowej Woli, na zamku w Baranowie i w Sandomierzu. Okoliczności ukończenia studiów pracą poświęconą muzyce Henryka Mikołaja Góreckiego. Wykłady w krakowskiej Akademii Muzycznej i zaproszenie do prowadzenia koncertów w Stalowej Woli. Inicjatywa stworzenia festiwalu „MMMM" (Młodzi muzycy młodemu miastu). Fascynacja twórczością i rozważaniami teoretycznymi Charlesa Ivesa. Amerykański transcendentalizm muzyczny. Spotkania z młodzieżą licealną w Stalowej Woli, próby aktywizacji młodzieży robotniczej. Promowanie młodych twórców, którzy nie pojawiali się na festiwalu Warszawska Jesień (Eugeniusz Knapik, Andrzej Krzanowski, Aleksander Lasoń). Szukanie wykonawców muzyki C. Ivesa (skrzypek Aureli Błaszczok i śpiewaczka Olga Szwajgier). Bilans założeń estetycznych festiwalu „Młodzi muzycy młodemu miastu” będących w kontrze do działań artystycznych związanych z Darmstadtem. Kursy skierowane do młodzieży - muzyka elektroniczna prowadzone przez Józefa Rychlika i zajęcia teatralne Małgorzaty Dziewulskiej prowadzone metodą Petera Brook.