Małgorzata Janicka-Słysz, teoretyk muzyki, w latach 2012-2020 prorektor Akademii Muzycznej w Krakowie
- w Akademii Muzycznej w Krakowie (w układzie chronologicznym):
- Teoria Muzyki
- Akademia Muzyczna w Krakowie
- Zuchowicz, Ewa, Technika kompozytorska Eugeniusza Knapika, Andrzeja Krzanowskiego i Aleksandra Lasonia, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1981
- Bosak, Małgorzata, Współczesny litewski kwartet smyczkowy. Materiały do monografii na podstawie dziesięciu wybranych utworów, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1986.
- Sajka, Jacek, Teoria intonacji Asafiewa i teoria symfonii Aranowskiego – klucz do zrozumienia symfonii litewskiej? Akademia Muzyczna w Krakowie, 1986.
- Janicka, Malgorzata, IV Symfonia Charlesa Edwarda Ivesa, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1988.
- Koperska, Magdalena, Oblicza sacrum w twórczości Henryka Mikołaja Góreckiego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
- Mroziak, Krzysztof, Twórczość Andrzeja Krzanowskiego jako przejaw tendencji stylistycznych "pokolenia stalowowolskiego" : na przykładzie Audycji, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2004.
- Pałka, Marcin, Recepcja Charlesa E. Ivesa w Polsce, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2004.
- Mądro, Andrzej, Poetyka muzyczna Tadeusza Wieleckiego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2000
- Roemer, Piotr, Muzyka dźwięku i wydźwięku. O Sonatach da camera Krzysztofa Knittla, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2010 [praca licencjacka].
- Kompozycja
- Puto, Marcin, Przeżywanie życia - o symfoniach Giji Kanczelego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2002.
- Wychowanie/Edukacja Muzyczna
- Kaczorowska, Irena, Symfonie Giji Kanczelego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1997.
- Woynarowska, Ewa, Festiwal "Młodzi Muzycy Młodemu Miastu" zarys monograficzny (czterotomowa), Akademia Muzyczna w Krakowie, 1997.
- Karbarz, Bożena, Kompozytorzy stalowolscy - E. Knapik, A. Krzanowski, A. Lasoń w kontekście historii miasta, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2009.
- Instrumentalistyka
- Problematyka analityczno-wykonawcza oraz historyczna
- Skowron, Janusz, Piękno i jego przejawy w muzyce romantycznej /w oparciu o utwory F.Chopina i F.Liszta/, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1980.
- Gudzelak, Kazimierz, Transkrypcja na saksofon altowy i fortepian "Etiudy op.8 nr 4 ", "Preludium op.15 nr 2" A.Skriabina na fortepian i "Souvenir de Madrid" P.Solera na obój i fortepian, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1989.
- Salitra, Janusz, Historia i rola instrumentów dętych drewnianych ze szczególnym uwzględnieniem saksofonu - w rozwoju kultury muzycznej, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1990.
- Sowiński, Piotr, Giovanni Bottesini - życie i twórczość, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1990.
- Fil, Andrzej, Gitara w jazzie - historia, style, praktyka, Akademia Muzyczna, 1991.
- Kuś, Robert, Problemy techniczno-wyrazowe w I Koncercie f-moll C.M.Webera, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1991.
- Niezgoda, Bronisław, Analiza formalna i problemy wykonawcze w duecie gitarowym Fernanda Sora "Le deux amis", Akademia Muzyczna, 1992.
- Orłowski, Jarosław, Porównanie problemów wykonawczych w trzech koncertach na trąbkę z orkiestrą: J.Haydna, J.N.Hummla i A.Arutjunjana, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1993.
- Majchrowicz, Wojciech, Analiza i typologia problemów technicznych w "Die Kunst der Fingerfertigkeit op.740" Carla Czernego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1994.
- Stachyra-Płonka, Bożena, "Sonata fortepianowa B-dur KV 281" Wolfganga Amadeusa Mozarta, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1994.
- Łatak, Tomasz, Analiza problemów wykonawczych w Koncercie waltorniowym Es-dur (KV 495) Wolfganga Amadeusza Mozarta, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
- Łyko, Wiesława, III Sonata op.46 na fortepian Dymitra Kabalewskiego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
- Marciak, Piotr, I Koncert skrzypcowy op.99 Dymitra Szostakowicza. Analiza formalna i interpretacyjna, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
- Skwarek, Andrzej, Cechy stylistyki muzyki Prokofiewa na przykładach Sonaty C-dur op.119 na wiolonczelę i fortepian, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
- Suruło, Wiesław, Utwory na flet solo w muzyce XX wieku. Zagadnienia z problematyki wykonawczej w oparciu o wybrane przykłady, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
- Włodarczyk, Krzysztof, Koncert Es-dur na saksofon altowy i orkiestrę smyczkową Aleksandra Głazunowa. Prezentacja dzieła i problematyka wykonawczo-interpretacyjna, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
- Solecki, Paweł, Wybrane utwory na instrumenty dęte w twórczości Aleksandra Tansmana, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1998.
- Chlastacz, Marcin, Heitor Villa-Lobos - zarys monograficzny, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2000.
- Maź, Konrad, Transkrypcje na kontrabas Suit na wiolonczelę solo Jana Sebastiana Bacha, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2000.
- Dubiel, Natalia, I Koncert skrzypcowy D - dur op. 19 Sergiusza Prokofiewa : analiza kilku wybitnych interpretacji, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2002.
- Morys, Mariusz, O Gidonie Kremerze, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2003.
- Mroziak, Krzysztof, Analiza audycji I-VI Andrzeja Krzanowskiego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2003.
- Peiker, Wawrzyniec, Koncert skrzypcowy D - dur op. 77 Johannesa Brahmsa : dzieło i jego interpretacje, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2003.
- Kuć, Sławomir, Panorama akordeonistyki w USA : na podstawie książki "The Golden Age of the Accordion", Akademia Muzyczna w Krakowie, 2004.
- Chmielowska, Magdalena, Klawesyn w nowej twórczości polskich kompozytorów, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2005.
- Pogoda, Paweł, Czołowe partie trąbki w wybranych symfoniach Dymitra Szostakowicza, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2007.
- Włodarz, Andrzej, Akordeon w twórczości pasyjnej Sofii Gubajduliny na przykładzie In Croce oraz Partity "Siedem słów", Akademia Muzyczna w Krakowie, 2007.
- Problematyka pedagogiczna
- Kud, Barbara, Wykorzystanie zbioru "Album dla młodzieży" op.39 Piotra Czajkowskiego w pracy z uczniami w Szkole Muzycznej I stopnia, Akademia Muzyczna w Krakowie, [rok nieznany]
- Baryła, Stanisław, Wybrane zagadnienia z Metodyki nauczania gry na puzonie (w oparciu o prace Roberta Favre, Feliksa Kwiatkowskiego, Borysa Grigoriewa, Stefana Hadrysia i Juliusza Pietrachowicza), Akademia Muzyczna w Krakowie, Akademia Muzyczna w Krakowie, [rok nieznany]
- Bęś, Antoni, Sprzężony system klap fletu - akustyczne uwarunkowania jego funkcjonowania, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1987.
- Musiał, Zbigniew, Z problematyki początków nauczania gry na skrzypcach. O aparacie gry, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1990.
- Nowiński, Krzysztof, Z problematyki gry na skrzypcach w szkole muzycznej I stopnia, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1990.
- Bodziak, Iwona, Etap początkowy nauki gry na gitarze klasycznej w szkole muzycznej I stopnia, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1990.
- Pliś, Grzegorz, O budowie altówki i jej wyposażeniu - w aspekcie procesu dydaktycznego /w oparciu o własną praktykę pedagogiczną/, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1990.
- Górnisiewicz, Mirosława, Nauczanie początkowe gry na oboju, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1991.
- Sperka, Renata, Wybrane zagadnienia z początkowego nauczania gry na skrzypcach, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1991.
- Szela, Ireneusz, Początkowy okres nauczania gry na trąbce : metodyka i program, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
- Nowak, Renata, Pamięciowe opracowanie utworu fortepianowego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
- Kołodziejska, Jadwiga, Organizacja procesu nauczania gry na fortepianie w szkolnictwie muzycznym I stopnia, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
- Lewandowski, Tomasz, Aplikatura skrzypcowa, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
- Swacha, Władysław, Podstawowe problemy nauczania początkowego gry na skrzypcach oraz sposoby ich rozwiązywania, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
- Sękiel, Marek, Z problematyki początkowego nauczania gry na trąbce - na podstawie własnych doświadczeń pedagogicznych, Akademia Muzyczna w Krakowie 1992.
- Szuster, Magdalena, Indywidualizacja nauczania początkowego gry na instrumencie w aspekcie rozwoju psychicznego dziecka, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
- Handermander, Robert, Z problematyki gry na fortepianie: rola pamięci w pracy pianisty, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1993.
- Lachor, Edyta, Cykl utworów fortepianowych Beli Bartoka "Dla dzieci" (Zeszyt I) jako materiał nauczania początkowego gry na fortepianie, Akademia Muzyczna, 1993.
- Szydełko, Barbara, Czynniki sprzyjające rozwojowi zdolności muzycznych na stopniu elementarnym, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1993.
- Wójcikiewicz, Grzegorz, Pamięciowe opanowanie utworu muzycznego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1993.
- Weres, Grażyna, Niezbędna znajomość techniki i metodyki gry na oboju w początkowej fazie nauczania, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1994.
- Błońska, Beata, "Suita na fortepian" Michała Spisaka w aspekcie pedagogicznym, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1994.
- Berkowicz, Aleksander, Rola pamięci w odtwórczości instrumentalnej, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
- Bukała, Bogdan, KALANGRA Andrzeja Krzanowskiego jako materiał do nauczania w szkole muzycznej I stopnia (w aspekcie własnych doświadczeń pedagogicznych), Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
- Krawczyk, Krzysztof, Istota, znaczenie i rola techniki prawej ręki w grze na kontrabasie, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
- Graboń, Piotr, Metodyka początkowego nauczania gry na trąbce w oparciu o współczesne źródła pedagogiczne, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1996.
- Oszajca, Paweł, Kontrabas - pomocą w terapii zajęciowej i rehabilitacji osób niepełnosprawnych fizycznie, psychicznie i umysłowo, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2003.
- w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (Wydział Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu; kierunek kompozycja i teoria muzyki)
- Michał Piróg, Poglądy Igora Strawińskiego na muzykę na podstawie jego pism, ze szczególnym uwzględnieniem Kronik mego życia i Poetyki muzycznej, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, 2006 [praca licencjacka].
- Tadeusz Hajduk, Śląscy muzycy o Szymanowskim, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, 2006 [praca licencjacka].
- Irena Stompel, Poglądy Debussy'ego na sztukę (muzykę) w świetle jego własnych publikacji, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, 2006 [praca licencjacka].