Prace magisterskie / dyplomowe promowane przez Krzysztofa Drobę - Krzysztof Droba

Przejdź do treści
Powrót do listy artykułów

Małgorzata Janicka-Słysz, teoretyk muzyki, w latach 2012-2020 prorektor Akademii Muzycznej w Krakowie

 

  1. w Akademii Muzycznej w Krakowie (w układzie chronologicznym):
  2. Teoria Muzyki
  • Akademia Muzyczna w Krakowie

 

  1. Zuchowicz, Ewa, Technika kompozytorska Eugeniusza Knapika, Andrzeja Krzanowskiego i Aleksandra Lasonia, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1981
  2. Bosak, Małgorzata, Współczesny litewski kwartet smyczkowy. Materiały do monografii na podstawie dziesięciu wybranych utworów,  Akademia Muzyczna w Krakowie, 1986.
  3. Sajka, Jacek, Teoria intonacji Asafiewa  i teoria symfonii Aranowskiego – klucz do zrozumienia symfonii litewskiej? Akademia Muzyczna w Krakowie, 1986.
  4. Janicka, Malgorzata, IV Symfonia Charlesa Edwarda Ivesa, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1988.
  5. Koperska, Magdalena, Oblicza sacrum w twórczości Henryka Mikołaja Góreckiego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
  6. Mroziak, Krzysztof, Twórczość Andrzeja Krzanowskiego jako przejaw tendencji stylistycznych "pokolenia stalowowolskiego" : na przykładzie Audycji, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2004.
  7. Pałka, Marcin, Recepcja Charlesa E. Ivesa w Polsce, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2004.
  8. Mądro, Andrzej, Poetyka muzyczna Tadeusza Wieleckiego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2000
  9. Roemer, Piotr, Muzyka dźwięku i wydźwięku. O Sonatach da camera Krzysztofa Knittla, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2010 [praca licencjacka].

 

  1. Kompozycja

 

  1. Puto, Marcin, Przeżywanie życia - o symfoniach Giji Kanczelego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2002.

 

  1. Wychowanie/Edukacja Muzyczna

 

  1. Kaczorowska, Irena, Symfonie Giji Kanczelego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1997.
  2. Woynarowska, Ewa, Festiwal "Młodzi Muzycy Młodemu Miastu" zarys monograficzny (czterotomowa), Akademia Muzyczna w Krakowie, 1997.
  3. Karbarz, Bożena, Kompozytorzy stalowolscy - E. Knapik, A. Krzanowski, A. Lasoń w kontekście historii miasta, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2009.

 

  1. Instrumentalistyka
  • Problematyka analityczno-wykonawcza oraz historyczna

 

  1. Skowron, Janusz, Piękno i jego przejawy w muzyce romantycznej /w oparciu o utwory F.Chopina i F.Liszta/, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1980.
  2. Gudzelak, Kazimierz, Transkrypcja na saksofon altowy i fortepian "Etiudy op.8 nr 4 ", "Preludium op.15 nr 2" A.Skriabina na fortepian i "Souvenir de Madrid" P.Solera na obój i fortepian, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1989.
  3. Salitra, Janusz, Historia i rola instrumentów dętych drewnianych ze szczególnym uwzględnieniem saksofonu - w rozwoju kultury muzycznej, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1990.
  4. Sowiński, Piotr, Giovanni Bottesini - życie i twórczość, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1990.
  5. Fil, Andrzej, Gitara w jazzie - historia, style, praktyka, Akademia Muzyczna, 1991.
  6. Kuś, Robert, Problemy techniczno-wyrazowe w I Koncercie f-moll C.M.Webera, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1991.
  7. Niezgoda, Bronisław, Analiza formalna i problemy wykonawcze w duecie gitarowym Fernanda Sora "Le deux amis", Akademia Muzyczna, 1992.
  8. Orłowski, Jarosław, Porównanie problemów wykonawczych w trzech koncertach na trąbkę z orkiestrą: J.Haydna, J.N.Hummla i A.Arutjunjana, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1993.
  9. Majchrowicz, Wojciech, Analiza i typologia problemów technicznych w "Die Kunst der Fingerfertigkeit op.740" Carla Czernego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1994.
  10. Stachyra-Płonka, Bożena, "Sonata fortepianowa B-dur KV 281" Wolfganga Amadeusa Mozarta, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1994.
  11. Łatak, Tomasz, Analiza problemów wykonawczych w Koncercie waltorniowym Es-dur (KV 495) Wolfganga Amadeusza Mozarta, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
  12. Łyko, Wiesława, III Sonata op.46 na fortepian Dymitra Kabalewskiego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
  13. Marciak, Piotr,  I Koncert skrzypcowy op.99 Dymitra Szostakowicza. Analiza formalna i interpretacyjna, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
  14. Skwarek, Andrzej, Cechy stylistyki muzyki Prokofiewa na przykładach Sonaty C-dur op.119 na wiolonczelę i fortepian, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
  15. Suruło, Wiesław, Utwory na flet solo w muzyce XX wieku. Zagadnienia z problematyki wykonawczej w oparciu o wybrane przykłady, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
  16. Włodarczyk, Krzysztof, Koncert Es-dur na saksofon altowy i orkiestrę smyczkową Aleksandra Głazunowa. Prezentacja dzieła i problematyka wykonawczo-interpretacyjna, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
  17. Solecki, Paweł, Wybrane utwory na instrumenty dęte w twórczości Aleksandra Tansmana, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1998.
  18. Chlastacz, Marcin, Heitor Villa-Lobos - zarys monograficzny, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2000.
  19. Maź, Konrad, Transkrypcje na kontrabas Suit na wiolonczelę solo Jana Sebastiana Bacha, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2000.
  20. Dubiel, Natalia, I Koncert skrzypcowy D - dur op. 19 Sergiusza Prokofiewa : analiza kilku wybitnych interpretacji, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2002.
  21. Morys, Mariusz, O Gidonie Kremerze, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2003.
  22. Mroziak, Krzysztof, Analiza audycji I-VI Andrzeja Krzanowskiego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2003.
  23. Peiker, Wawrzyniec, Koncert skrzypcowy D - dur op. 77 Johannesa Brahmsa : dzieło i jego interpretacje, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2003.
  24. Kuć, Sławomir, Panorama akordeonistyki w USA : na podstawie książki "The Golden Age of the Accordion", Akademia Muzyczna w Krakowie, 2004.
  25. Chmielowska, Magdalena, Klawesyn w nowej twórczości polskich kompozytorów, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2005.
  26. Pogoda, Paweł, Czołowe partie trąbki w wybranych symfoniach Dymitra Szostakowicza, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2007.
  27. Włodarz, Andrzej, Akordeon w twórczości pasyjnej Sofii Gubajduliny na przykładzie In Croce oraz Partity "Siedem słów", Akademia Muzyczna w Krakowie, 2007.

 

  • Problematyka pedagogiczna

 

  1. Kud, Barbara, Wykorzystanie zbioru "Album dla młodzieży" op.39 Piotra Czajkowskiego w pracy z uczniami w Szkole Muzycznej I stopnia, Akademia Muzyczna w Krakowie, [rok nieznany]
  2. Baryła, Stanisław, Wybrane zagadnienia z Metodyki nauczania gry na puzonie (w oparciu o prace Roberta Favre, Feliksa Kwiatkowskiego, Borysa Grigoriewa, Stefana Hadrysia i Juliusza Pietrachowicza), Akademia Muzyczna w Krakowie, Akademia Muzyczna w Krakowie, [rok nieznany]
  3. Bęś, Antoni, Sprzężony system klap fletu - akustyczne uwarunkowania jego funkcjonowania, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1987.
  4. Musiał, Zbigniew, Z problematyki początków nauczania gry na skrzypcach. O aparacie gry, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1990.
  5. Nowiński, Krzysztof, Z problematyki gry na skrzypcach w szkole muzycznej I stopnia, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1990.
  6. Bodziak, Iwona, Etap początkowy nauki gry na gitarze klasycznej w szkole muzycznej I stopnia, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1990.
  7. Pliś, Grzegorz, O budowie altówki i jej wyposażeniu - w aspekcie procesu dydaktycznego /w oparciu o własną praktykę pedagogiczną/, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1990.
  8. Górnisiewicz, Mirosława, Nauczanie początkowe gry na oboju, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1991.
  9. Sperka, Renata, Wybrane zagadnienia z początkowego nauczania gry na skrzypcach, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1991.
  10. Szela, Ireneusz, Początkowy okres nauczania gry na trąbce : metodyka i program, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
  11. Nowak, Renata, Pamięciowe opracowanie utworu fortepianowego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
  12. Kołodziejska, Jadwiga, Organizacja procesu nauczania gry na fortepianie w szkolnictwie muzycznym I stopnia, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
  13. Lewandowski, Tomasz, Aplikatura skrzypcowa, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
  14. Swacha, Władysław, Podstawowe problemy nauczania początkowego gry na skrzypcach oraz sposoby ich rozwiązywania, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
  15. Sękiel, Marek, Z problematyki początkowego nauczania gry na trąbce - na podstawie własnych doświadczeń pedagogicznych, Akademia Muzyczna w Krakowie 1992.
  16. Szuster, Magdalena, Indywidualizacja nauczania początkowego gry na instrumencie w aspekcie rozwoju psychicznego dziecka, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1992.
  17. Handermander, Robert, Z problematyki gry na fortepianie: rola pamięci w pracy pianisty, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1993.
  18. Lachor, Edyta, Cykl utworów fortepianowych Beli Bartoka "Dla dzieci" (Zeszyt I) jako materiał nauczania początkowego gry na fortepianie, Akademia Muzyczna, 1993.
  19. Szydełko, Barbara, Czynniki sprzyjające rozwojowi zdolności muzycznych na stopniu elementarnym, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1993.
  20. Wójcikiewicz, Grzegorz, Pamięciowe opanowanie utworu muzycznego, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1993.
  21. Weres, Grażyna, Niezbędna znajomość techniki i metodyki gry na oboju w początkowej fazie nauczania, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1994.
  22. Błońska, Beata, "Suita na fortepian" Michała Spisaka w aspekcie pedagogicznym, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1994.
  23. Berkowicz, Aleksander, Rola pamięci w odtwórczości instrumentalnej, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
  24. Bukała, Bogdan, KALANGRA Andrzeja Krzanowskiego jako materiał do nauczania w szkole muzycznej I stopnia (w aspekcie własnych doświadczeń pedagogicznych), Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
  25. Krawczyk, Krzysztof, Istota, znaczenie i rola techniki prawej ręki w grze na kontrabasie, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1995.
  26. Graboń, Piotr, Metodyka początkowego nauczania gry na trąbce w oparciu o współczesne źródła pedagogiczne, Akademia Muzyczna w Krakowie, 1996.
  27. Oszajca, Paweł, Kontrabas - pomocą w terapii zajęciowej i rehabilitacji osób niepełnosprawnych fizycznie, psychicznie i umysłowo, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2003.

 

  1. w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (Wydział Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu; kierunek kompozycja i teoria muzyki)

 

  1. Michał Piróg, Poglądy Igora Strawińskiego na muzykę na podstawie jego pism, ze szczególnym uwzględnieniem Kronik mego życia i Poetyki muzycznej, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, 2006 [praca licencjacka].
  2. Tadeusz Hajduk, Śląscy muzycy o Szymanowskim, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, 2006 [praca licencjacka].
  3. Irena Stompel, Poglądy Debussy'ego na sztukę (muzykę) w świetle jego własnych publikacji, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, 2006 [praca licencjacka].